HONDA CIVIC 3 1983
Honda Civic 3 1983 tam bir model değişikliğine gitti ve Civic serisi olarak yeni modellerini piyasaya sürdü. Ortak ad Wonder Civic.
Kaput hattından arkaya doğru hafifçe akan uzun bir tavan ve onu kuyruk ucuyla kesen yeni bir mermi şekli. Japonya’daki ilk kategori olan küçük otomobiller için FF2 kasasını üretti. Sınıfındaki geleneksel bir otomobil kadar geniş ve konforlu. Keskin sürüş ve düşük yakıt tüketimi zamana öncülük ediyor.
Tüm popülaritesiyle dünya tarafından övülen FF2 kasası 3 kapılı hatchback, geniş bir yaşam alanı ve geniş bagaj odası ile zarif 4 kapılı sedan ve yeni bir yaratıcı alan duygusu ile Shuttle 5 kapı ile Üç tür tasarlandı.
O çağda bir FF küçük otomobil olarak, Wonder Civic’in kendi amaçlarına ve yaşam tarzlarına göre uyarlanmış benzersiz özellikleri, elbette zamana duyarlı genç nesil merkezli patlayıcı popülerlik kazandı. Civic’in tarihine yeni bir sayfa eklendi.
Ana özellikler Civic 3 kapı hatchback
- CVCC / su soğutmalı sıralı 4 silindirli yatay OHC EW tipi Enjeksiyonlu PGM-FI motor
- Toplam Motor Hacmi: 1.488cc Maksimum çıkış: 100PS / 5.800rpm Maksimum tork: 13,2kgm / 4.000rpm
- 1 silindir / 3 valf 12 valf çapraz akış motoru benimsendi.
- Alan verimliliği için ön / arka Sportek süspansiyonu eklendi.
- Kayma miktarı 100 mm olan bölünmüş ve ortak bir yatar koltuk kullanıldı.
- Tamamen sarılmış yuvarlak gösterge panelleri ile kapalı alanı verimli bir şekilde kullanmak için tasarlandı.
Ana özellikler Civic 4 kapı sedan
- CVCC / su soğutmalı sıralı 4 silindirli yatay OHC / EV tipi
- Toplam motor hacmi: 1.488cc Maksimum çıkış: 90PS / 6.000rpm Maksimum tork: 12.8kgm / 3.500rpm
- Mükemmel aerodinamik performans.
- 420L’lik büyük kapasiteli gövde.
- Büyük bir ön koltuk kullanır.
- Yüksek arkalıklı arka koltuk tasarlandı.
1984 HONDA CIVIC 3
1983 yılında yenilenen civic “Yılın En Seçkin Otomobili” “Japonya Yılın Otomobili” ödülünü aldı.
Tasarım, stil, performans, kalite ve fiyat gibi unsurlarla değerlendirilerek ödülü almaya hak kazandı.
- Temel bileşenlerden dört tür amaç oluşturan yeni Civic’e özgü bir konsept.
- Gelişmiş stil (CIVIC 3 kapılı hatchback)
- Yeni malzemeler kullanmak gibi gelişmiş üretim teknolojisi.
Aldığı ödül sebebi ile 84 CIVIC, hidrolik direksiyon, DOCH motor ve 4 tekerden çekiş özellikleriyle özel bir seri üretildi.
CIVIC’in Aldığı ödüle yakışacak bir motor sistemi tasarlayan Honda, DOCH motoru geliştirdi ve 16 valf özelliğiyle 16 litrelik motordan 135 beygir üretmeyi başardı, bu döneme göre büyük bir başarıydı ve Civic namına yakışır şekilde ilerlemeye devam etti.
Yeni bir hidrolik reaksiyon kuvveti algılama tipi hidrolik direksiyon donanımı CIVIC 3 kapılı hatchback, Civic 4 kapılı sedana eklendi.
Honda’nın orijinal motor teknolojisine dayalı olarak geliştirilmiş kompakt, yüksek performanslı DOHC 16 supaplı motor ile donatıldı.
Doğrudan DOHC gücünü ileten ve güçlü hızlanma gösteren kilit mekanizmalı, Hondamatic 3 ileri tam otomatik şanzımana sahip oldu.
Öte yandan, bir düğmeye dokunarak 4 tekerlekten çekişe (4WD) geçiş yapan yarı zamanlı CIVIC Shuttle 4WD tipini piyasaya sürdü.
- Su soğutmalı sıralı 4 silindirli yatay DOHC / ZC
- motor hacmi: 1.590cc
- Maksimum çıkış: 135PS / 6.500rpm
- Maksimum tork: 15.5kgm / 5.000rpm
- DOHC motor, 4 kollu iç dayanak salıncak kolu tipi silindir pistonuna sahip, dünyanın ilk olarak mevcut binek otomobilinde kullanıldı.
- Dünyanın ilk modifiye edilmiş içi boş eksantrik mili ve kompakt ve hafif 4 üniteli alüminyum silindir bloğu kullanıldı.
Honda Civic Generation
Yanıt