Honda Otomatik Şanzıman Hikayesi
Honda Otomatik şanzıman ı nasıl geliştirdi.
AT (otomatik şanzıman) araçlarının geliştirilmesiyle ilgili bir başka sorun da, yerli otomobillerin küçük motor hacimli olmasıydı.
Herhangi bir arabada, motordan elde edilen enerjinin tekerlere iletilmesine kadar bir güç kaybı oluşturur. Ancak o zamanki AT verimsizdi ve kayıp çok büyüktü.
Bu nedenle, motor hacmi 1500cc veya daha fazla olmadıkça güç performansı açısından imkansız kabul edilirdi. Büyük motor hacimli Amerikan arabalarında kullanılan AT, henüz küçük arabalar hafif arabalar için kullanıma sokulmamıştır ve aşırı pahalıydı. Japonya’daki AT’nin genel görüntüsü buydu. O yıllarda Honda, 4 tekerli araçlara yeni yeni başlamıştı, işleri rayına oturtmak için imkansızlıklarla boğuşuyordu. Bu sırada hiç binek otomobili bulunmuyordu.
Bir gün Teknik Araştırma Enstitüsü müdürü Hideo Sugiura onu ziyaret etmek için hastaneye gitti.
“Aslında, otomatik şanzımanlı bir araba geliştirmek istiyorum. Bunu yapabilir misin?” dedi.
Bu ziyaret için değersiz bir kelimeydi, ancak bu tek kelime Hattori’yi büyük ölçüde cesaretlendirdi.
Hattori, Yokohama’daki Okamura Works’te bir “Mikasa” yarı AT tasarımında deniyim kazanmıştı. Honda’ya katıldıktan sonra, Juno No. M80 ve M85 için Batalini sürekli değişken şanzımanın geliştirilmesine dahil oldu. Ancak başlangıçta dört tekerlekli otomobilde AT (otomatik şanzıman) yapmak istediği için Honda’ya katılmıştı.
Daha fazla detay için hondatr.com’da tıklayabilirsiniz.
Yanıt