2021 HONDA JAZZ CROSSTAR

Yeni Honda Jazz Hybrid

Tamamen yeni Honda Jazz Hybrid Crosstar, standart olarak gelişmiş e:HEV hibrit teknolojisinin sunduğu verimli ve hızlı tepki veren performansla zahmetsiz bir sürüş deneyimi sunuyor. Akla ilk gelen batarya menzili oluyor. Honda’nın yeni e:TECHNOLOGY serisinin bir parçası olan yeni nesil Jazz Hybrid, yalnızca e:HEV iki motorlu hibrit güç aktarma teknolojisi ile sunuluyor.

Honda, kompakt şehir otomobilinin özünde devrim yaratmak için Japon ‘Yoo no bi’ kavramıyla kapsanan yeni bir tasarım felsefesine odaklandı. Bu, zaman içinde onları daha da güzel hale getirmek ve özel amaçları için kullanımları ergonomik olarak tatmin edici hale getirmek için bilenmiş olan günlük eşyalarda var olan güzelliği tanır.

e:HEV sistemi Jazz için yeni geliştirildi ve keyifli bir sürüş deneyimi sunmak için tasarlandı. 1.5 litrelik bir DOHC i-VTEC benzinli motora bağlı iki kompakt, güçlü elektrik motorundan, bir lityum iyon pilden ve akıllı bir güç kontrol ünitesi aracılığıyla yenilikçi bir sabit vitesli şanzımandan oluşur ve bunların tümü, sorunsuz bir sürüş sağlamak için uyumlu bir şekilde çalışır. Dayanıklı batarya menzili ile memnuniyet sağlar.

109 Beygir PS / 80kW toplam güç, otomobili 100 km/s hıza 9.4 saniyede ve maksimum 175 km/s hıza çıkarabilir. İster şehir içi alanlarda seyahat ederken, isterse otoyollarda yüksek hızda seyrederken, zahmetsiz ve konforlu bir yolculuk sunar. Yakıt verimli hibrit sistemi, Jazz Crosstar 4,5l/100km (WLTP) yakıt tüketimi ile yakıt tasarrufu sağlar. Batarya menzili sonsuzdur diyeniliriz.

Şehir içi, şehirler arası kullanım; şehir içi sürüş durumunda, EV Drive ve Hybrid Drive arasındaki kesintisiz geçişler sayesinde optimum verimlilik elde edilir. Otoyol hızlarında sürüş için, hızlı hızlanma için elektrikli tahrik motorundan gelen isteğe bağlı bir tepe güç ‘artırması’ ile desteklenen Engine Drive kullanılır.

Honda Jazz Hybrid, geleneksel bir şanzıman kullanmak yerine, hareketli bileşenler arasında doğrudan bir bağlantı oluşturmak için tek bir sabit vites oranına sahip yeni geliştirilmiş Elektronik Kontrollü Sürekli Değişken Şanzıman (e-CVT) ile donatılmıştır. Sonuç, tüm sürüş modlarında hızlanma sırasında doğrusal bir his ile pürüzsüz ve güven verici bir tork aktarımıdır.

Batarya menzili değişkenlik gösterir.

Yeni nesil Jazz, sürüşü hem daha kolay hem de daha güvenli hale getirmek için tasarlanmış bir dizi premium aktif ve pasif güvenlik teknolojisini standart olarak içeriyor.

  • Sokak aydınlatması olmadığında yayaları da algılamak için iyileştirilmiş gece çalışmasına sahip Çarpışma Azaltma Frenleme Sistemi. Sistem ayrıca karşıya geçen bir bisikletçi algıladığında sürücüyü uyarır. Ek olarak, sistem artık Jazz karşıdan gelen bir aracın yolunu kestiğinde veya yoluna girdiğinde fren yapıyor. Bu, yeni geliştirilen ön geniş görüş kamerası tarafından sağlanır.
  • Öndeki araçla aradaki boşluğu otomatik olarak yöneten ve sıkışıklık durumunda aracın düşük hızlarda trafiği takip etmesini sağlayan Adaptif Hız Sabitleyici (Düşük Hız Takibi).
  • Şeritte Kalma Yardım Sistemi, daha fazla durumda daha fazla güvenlik için şehir içi ve kırsal yolların yanı sıra çok şeritli otoyollarda 72 km/sa (45mph) hızla çalışır.
  • Yoldan Ayrılma Azaltma Sistemi, sürücünün yoldan çıkmamasına yardımcı olur. Aracın kaldırımın dış kenarına (çim veya çakıl sınırına doğru) yaklaştığını, karşıdan gelen bir aracı veya herhangi bir işaret vermeden başka bir şeride sürüklendiğini algıladığında sürücüyü uyarır.
  • Kör Nokta Bilgileri, Çapraz Trafik Monitörü ile birlikte Executive sınıfında standarttır.
  • Trafik İşareti Tanıma Sistemi, araç ilerlediğinde yol işaretlerini algılamak için ön geniş görüş kamerasını kullanır. Araç işareti geçtikten sonra sistem, yedi inçlik LCD ekran aracılığıyla işaretleri otomatik olarak tanır ve görüntüler. Sistem, hız limitlerini ve ‘Geçilmez’ bilgisini gösteren dairesel yol işaretlerini algılamak için tasarlanmıştır. Aynı anda iki yol levhası görüntülenebilir – ekranın sağ tarafında yalnızca hız sınırı işaretleri gösterilirken sol tarafında ‘Geçilmez’ işaretleri ve ek bilgilerle birlikte hız sınırları gösterilir; örneğin hava koşulları gibi.
  • Akıllı Hız Sınırlayıcı, trafik hızı işaretlerini tanır ve hız sınırını ayarlar. Trafik işareti gerçek araç hızına göre daha yavaş bir hız gösteriyorsa, ekranda bir gösterge bir alarm sesiyle yanıp söner ve sistem araç hızını kademeli olarak düşürür.
  • Otomatik Uzun Far, karşıdan gelen/öndeki araçlara (arabalar, kamyonlar ve motosikletler), bisikletlere ve çevre parlaklığına bağlı olarak Uzun Far farlarını otomatik olarak açmak/kapatmak için 40km/sa (25mph) üzerindeki hızlarda çalışır.
Honda kullanıcılarının bir araya geldiği, Honda TR Forum'da genellikle uzman kişiler ve deneyimli kullanıcılar bulunur, bu nedenle sorununuzu çözmenize yardımcı olabilecek faydalı ipuçları ve tavsiyeler alabilirsiniz. Eğer bir sorun yaşıyorsanız, deneyimlerinizi paylaşarak diğer Honda kullanıcılarının da bu konuda bilgi sahibi olmasına yardımcı olabilirsiniz. Foruma yaz veya  Yorum Yap!

İlgili Makaleler

2021 HONDA E

Honda’nın yeni kompakt elektrikli aracı Honda e, mükemmel Honda sürüş dinamikleri sunmak için sıfırdan tasarlanmış özel bir EV platformu üzerine inşa edilen ilk elektrikli çalışan…

Yanıt

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *