SRS Hava Yastığı Çalışma Özellikleri
SRS hava yastığı, araç güvenliğinde önemli bir rol oynar ve kaza anında sürücü ve yolcuları korumaya yardımcı olur. Peki, Honda SRS hava yastığı hangi durumlarda devreye girer ve hangi durumlarda devreye girmez?
Hava yastıkları, araç güvenliğinde önemli rol oynayan ve kaza anında hayati önem taşıyan sistemlerdir. Honda araçlarda kullanılan SRS (Supplemental Restraint System) hava yastığı sistemi de bu önemli rolü üstlenir. Peki, Honda SRS hava yastığı hangi durumlarda devreye girer?
Hava Yastığı Nasıl Çalışır?
Honda araçlarının ön ve yan kısımlarında bulunan darbe sensörleri, kaza anında şiddeti algılar ve SRS sistemini tetikler. Sistem, algıladığı şiddete göre hava yastıklarını ve emniyet kemerlerini devreye sokar.
Hava Yastığı Hangi Durumlarda Devreye Girer?
- Orta veya yüksek şiddetli kazalarda: Bu tür kazalarda SRS sistemi hem emniyet kemerlerini hem de hava yastıklarını açarak maksimum koruma sağlar.
- Ön veya yandan gelen darbelerde: Darbe sensörleri, ön veya yan taraftan gelen darbeleri algılar ve hava yastıklarını açarak sürücü ve yolcuları korur.
Hava Yastığı Hangi Durumlarda Devreye Girmez?
- Düşük şiddetli kazalarda: Hafif kazalarda SRS sistemi devreye girmeyebilir. Bu durumda sadece emniyet kemerleri gerilerek sürücü ve yolcular korunabilir.
- Takla atma durumlarında: Takla atma gibi karmaşık kazalarda hava yastıklarının açılıp açılmama durumu değişkenlik gösterebilir.
- Motor bölmesine yandan çarpma durumlarında: Yan darbelerde, darbenin motor bölmesine yakın olması hava yastıklarının açılmamasına neden olabilir.
- Arkadan gelen darbelerde: Arkadan gelen darbelerde kabin içi deformasyon az olduğundan, SRS sistemi devreye girmeyebilir.
Problem Yaşarsanız:
hava yastığı ile ilgili herhangi bir problem yaşarsanız, yorum kısmına yorum yaparak veya forum.hondatr.com’da başlık açarak yardım alabilirsiniz.
Yanıt