Honda Forum

Yanıtları bulun, sorular sorun ve Honda topluluğuyla bağlantı kurun.

  • Ömer

    Yönetici
    Nisan 30, 2025 17:17

    ✅ 1. Çalıştığı bilinen bir araçtan EGR denemek

    • En ucuz ve risksiz teşhis yöntemi.

    • Aynı motor koduna sahip bir Civic’ten geçici olarak EGR sökülüp takılarak denenebilir.

    • Eğer sorun geçici olarak çözülüyorsa → EGR net olarak arızalı demektir.

    • Eğer hâlâ stop ediyorsa → sorun EGR değil, şanzıman veya ECU kaynaklıdır.

    Bu yöntemle hem yanlış parça değişimini hem de gereksiz maliyeti önleyebilirsin.

    ✅ 2. Yetkili servisin önerdiği EGR’yi onların takması

    • Eğer servis arıza tespitinde “EGR arızalı” diyorsa,

    • O zaman şu şekilde yazılı veya sözlü garanti verilmesi gerekir:

    “EGR’yi biz takarsak ve sorun devam ederse, EGR ücretini talep etmeyiz.”

    • Çünkü parça yanlış teşhisle değişmiş olur.

    • Bu prosedür çoğu yetkili serviste vardır ama sormak gerekir.

    🔎 Gerçek dünyada bu ne sağlar?

    • Senin gibi çok sayıda kullanıcı, çıkma parça taktırıp çözüm bulamayınca hem zaman hem para kaybediyor.

    • Halbuki ya çalışan bir EGR ile denenip kesinleştirilseydi,

    • Ya da servise “sorun devam ederse ücreti almazsınız değil mi?” denip garanti alınsaydı,
      boş yere aynı parçayı birkaç kez değiştirmek zorunda kalınmazdı.

    💡 Ek Öneri:

    Eğer başka bir Civic FC5 sahibi tanıdığın yoksa, çıkma parça satan yerden “çalıştığı test edilmiş EGR” getirip 1 saatliğine denemelik montaj da isteyebilirsin.
    Bazı özel servisler bu yöntemi uyguluyor.