Honda Forum

Yanıtları bulun, sorular sorun ve Honda topluluğuyla bağlantı kurun.

  • Ömer

    Yönetici
    Nisan 3, 2025 14:45

    Aracınızın vitese takıldığında yük bindiği anda stop etmesi, yakıt türünden bağımsız olarak gerçekleştiği için mekanik veya elektronik bir problem olabilir. Şanzımana yapılan işlemler oldukça kapsamlı ancak hâlâ sorun devam ediyorsa şu noktalara odaklanabilirsiniz:

    1. Tork Konvertörü veya Şanzıman Sorunu:

    – CVT şanzımanlı araçlarda, tork konvertörü arızalıysa veya şanzıman basıncı düşüyorsa motor yük altındayken stop edebilir.

    – Şanzıman beyni veya selenoid valflerinde bir sorun olabilir.

    2. Krank ve Eksantrik Sensörleri:

    – Eğer bu sensörler doğru çalışmıyorsa, motor yanlış ateşleme zamanlaması yapabilir ve yük altında stop edebilir.

    3. ECU Güncellemesi ve Adaptasyonları:

    – ECU’da güncelleme yapıldı mı? Bazen yazılımsal bir hata bu tür problemlere neden olabilir.

    Honda servisinde detaylı bir teşhis cihazı ile canlı veri okumaları yapıldı mı? Sensör değerleri ve yakıt-hava karışımı oranları incelenerek daha iyi bir teşhis konulabilir. Daha önce Honda’ya özel serviste kapsamlı bir teşhis yapıldı mı, yoksa genel ustalar mı baktı?

    Genel ustalar baktı ise;

    Sorununuz oldukça karmaşık olduğu için Honda’nın özel bir servisine veya yetkili servisine gidip detaylı OBD teşhisi yaptırmanız en mantıklısı olur. Genel ustalar genellikle kapsamlı fabrika verilerine ve spesifik Honda teşhis ekipmanlarına sahip olmayabiliyor.

    Önerim şu:

    • Honda HDS (Honda Diagnostic System) cihazı ile canlı veri analizi yaptırın. Bu cihaz, ECU’dan gelen tüm verileri derinlemesine inceleyebilir.

    • Şanzıman parametreleri ve motor yük verileri okunmalı. Örneğin, “Tork Konvertörü Kilitlenme Durumu” veya “Rölanti Adaptasyonu” gibi değerler anormal olabilir.

    • Motor beyni (ECU) adaptasyonları sıfırlanıp yeniden öğrenme işlemi yapılmalı.

    Özel olarak şu kodları kontrol ettirin:

    • P0335 (Krank mili sensörü arızası)

    • P0340 (Eksantrik mili sensörü arızası)

    • P0700 ve P17F0 (CVT şanzıman sorunları)

    • Yakıt basıncı ve enjeksiyon sürelerini gösteren canlı veriler

    Honda konusunda uzman bir özel servise gitmenizi öneririm. Çünkü genel ustalar çoğu zaman HDS cihazına sahip olmuyor ve bu yüzden teşhis eksik kalabiliyor.