Honda Forum

Yanıtları bulun, sorular sorun ve Honda topluluğuyla bağlantı kurun.

  • Ömer

    Yönetici
    Haziran 16, 2025'den 11:15'a

    🔍 Belirtiler

    • Araç ısındıktan sonra stop edilince bazen çalışmıyor (ateşleme yapmıyor).

    • Birkaç dakika bekledikten sonra tekrar çalışıyor.

    • Bu olaydan sonra motor arıza lambası (check engine) yanıyor.

    • Arıza genelde LPG ile kullanım sonrası oluyor.

    • Orijinal anahtarla kullanıldığında sorun daha nadir yaşanıyor.

    • Elektrikçi ve LPG’ci net çözüm bulamamış.

    • İmmobilizerde uyarı çıkmıyor.

    🔧 Yüksek Olasılıklı Nedenler
    1. Eksantrik Mili Pozisyon Sensörü (CMP) veya Krank Mili Sensörü (CKP) Arızası

    • Isınınca bozulup soğuyunca çalışan sensörler, tam sizin tarif ettiğiniz gibi davranır.

    • Ateşleme olmaması, sensörün ECU’ya motor pozisyonunu iletmemesiyle ilgilidir.

    • Arıza kodu olarak P0340, P0335, P0365 gibi kodlar oluşabilir. Bunu OBD cihazıyla netleştirmek gerekir.

    • Bu sensörler ısınma sonrası iç devre kopması yaşayabiliyor.

    2. İmmobilizer ile Alakalı Sorun

    • İmmobilizer ışığı hiç yanmıyorsa, büyük ihtimalle araç ECU’ya sinyal geliyordur ama ateşleme tetiklenmiyordur.

    • Orijinal anahtarla daha stabil çalışması, transponderin (anahtarın içindeki çip) kopya anahtarda tam okunamadığını gösterebilir.

    • Ancak immobilizer arızasında aracın marş yapar ama çalışmaz; sizdeki gibi “hiç ateşleme yapmama” daha çok sensörsel gibi duruyor.

    3. LPG Sisteminin ECU’yu Etkilemesi

    • LPG beyninin ya da beyin ısındığında yakıt sistemine sinyal gönderememesi, motorun çalışmamasına sebep olabilir.

    • LPG sistemleri düzgün entegre edilmediğinde, bazı ECU’larla çakışmalar olur.

    • Kablolarda, özellikle ateşleme bobini – ECU hattında yapılan lehim, kaçak ya da voltaj düşümü varsa bu sorunlar yaşanabilir.

    4. ECU / Beyin Isınması

    • Honda’larda nadiren de olsa, ECU ısınınca sinyal çıkışı kesebiliyor.

    • Bu durumda OBD’den canlı veriler kontrol edilince eksik sinyaller görülebilir (örneğin eksantrik pozisyon sinyali yok gibi).

    🧪 Ne Yapmalısınız?

    1. OBD cihazı ile net arıza kodunu okutup not alın.

      • Özellikle ateşleme yapılmayan anlardan sonra okunan kod çok kıymetlidir.

    2. Eksantrik ve Krank sensörlerini kontrol ettirin.

      • Mümkünse ısındıktan sonra test yapabilecek bir ustaya gidin.

      • Sensör değişimi ucuzdur ve bu tür belirtilerde %70 olasılıkla çözüm sağlar.

    3. Sistemde voltaj düşümü testi yaptırın.

      • Özellikle ECU, bobin, sensör ve LPG kontrol ünitesi hatlarında.

    4. İmmobilizerde uyarı çıkmıyorsa, büyük ihtimalle ondan değildir.

      • Ama orijinal anahtarla daha sağlıklı çalıştığını unutmayın. Yine de kopya anahtarı kullanmamaya çalışın.

    5. LPG sistemi geçiş kablolarını kontrol ettirin.

      • LPG’nin ateşleme sistemine müdahalesi varsa, bu tarz arızalar oluşabilir.

    🔧 Ek Tavsiye

    Bu tür arızalarla uğraşan bir usta tarafından:

    • Aracın sıcaklığa duyarlı çalışmama problemleri test edilmeli,

    • LPG sistemi geçici olarak devre dışı bırakılarak saf benzinle kullanım denenmeli,

    • Eğer sorun benzinle de oluyorsa, LPG devre dışı kalmalı ve sensörler kontrol edilmelidir.

    📌 Sonuç

    En olası arıza: Eksantrik Mili Sensörü arızası (özellikle ısındıktan sonra arıza yapıyorsa).
    İkinci ihtimal: LPG sisteminden kaynaklı ECU tetikleme problemleri.
    İmmobilizer bu durumda çok düşük bir olasılıktır.

    İstersen bana arıza kodlarını paylaşırsan, daha da kesin konuşabiliriz.