-
Bu hissettiğiniz durum oldukça yaygın ve genellikle normal sayılır, özellikle de hibrit araçlara yeni alışan kullanıcılar için. Şöyle açıklayayım:
1. Elektrikli motordan benzinliye geçişteki ses farkı
Elektrikli motorlar neredeyse tamamen sessiz çalıştıkları için, ondan sonra içten yanmalı motor devreye girdiğinde ani bir ses farkı oluşur. Bu da sana boğuk veya yoğun gibi gelebilir. Bu geçiş esnasında motor sesi size olduğundan daha fazla gibi gelir çünkü elektrik modunda “sessizliğe” alışıyorsunuz.
2. HR-V e:HEV sisteminin yapısı
HR-V hibrit’te e:HEV sistemi var. Bu sistem:
-
Genelde düşük hızlarda elektrikli motorla çalışır.
-
Ani hızlanmalarda ya da belirli bir hızı geçince benzinli motor devreye girer. Bu geçiş sırasında motor devri hızlı yükseliyormuş gibi olur çünkü sistem, özellikle gaz pedalına biraz baskı uyguladığında motoru yüksek devirde çalıştırabilir. Bu da “boğuk ve yoğun” olarak tarif ettiğin sesi oluşturabilir.
3. Hızlandıkça sesin azalması
Bu da normal çünkü:
-
Araba hızlandıkça motor devri sabitlenir ya da düşer,
-
Yol ve rüzgar sesi artar, motor sesi arka planda kalır,
-
Beyin olarak da o sese “alışırsın”, dikkat daha az gider.
4. Bu bir sorun mu?
Eğer:
-
Motorda sarsıntı yoksa,
-
Uyarı ışığı yanmıyorsa,
-
Yakıt tüketiminde anormallik yoksa,
-
Araç performansında bariz düşüş yoksa,
bu durum mekanik bir sorun değildir. Daha çok, hibrit geçiş karakteristiğiyle ilgili.
İsterseniz bir test yapabilirsin:
Bir gün motor iyice soğukken (örneğin sabah), aracı çalıştırın ve sadece elektrikli modda bir süre gidin. Sonra gaz vererek benzinli motora geçiş yaptırın. Bu geçişi birkaç kez tekrar ederseniz hem sesi tanırsınız hem de alışmanız kolaylaşır.İçinize sinmezse yetkili serviste kısa bir test yaptırmak da içinizi rahatlatır ama büyük ihtimalle sistemin doğası gereği olan bir durum bu.
-