emrextr
ÜyeForum Yanıtları
-
Merhaba, sorunum çözüldü nasıl çözdüğümü anlatıyorum. Öncelikle bu sorunu çözmek için sanayide ki ustalar ile baya aile olduk ama sorun tahmin ettiğimizden daha basit bir yerde çıktı ve tahminimizden daha ucuza halletik. Aracımda görünürde bir arıza yoktu fakat araç durduk yere 5-6 tane arıza ışığı yakıyordu ve bunları tek tek yakmıyordu hepsini bir anda yakıyordu, elektiriksel bir arıza oldugu bariz ortadaydı. Nasıl çözdüm işte şöyle ; akü tablası yani akünün üzerinde ki akü sensörünü değiştirerek sorunu ortadan kaldırdım. Konuda ki sensör değil diğer sensör sanırım negatif olan.
-
Eklemeyi unutmuşum, araç da ki uyarı ışıkları bazen tamamen sönüyor araç normale dönüyor gaz yemesi vesayre düzeliyor her şey normale dönüyor fakat bir süre sonra araç tekrardan belirttiğim arıza ışıklarını tekrardan yakıyor. Üstelik araçda ki Eko modu çalışmıyor. Tahminimce araç da ki bir elektoronik kablo veya bir şey arızalı oda tetiklendiği zaman böyle şeyler meydane geliyor. Ekonomik modunun çalışmaması da ayrı bir olay.
-
Anladım hocam, çok sağolun. Ömer hocam benim yerimde şuan bu araç ile olsanız ilk yapacağınız iş ne olurdu ve hangi ustaya giderdiniz? Elektrik ustası mı motor ustası mı beyin ustası mı teşekkürler.
-
Ömer hocam yanıtınız için çok teşekkür ederim, ilk değiştireceğim parçalardan bir tanesi diğer arızalı olan kutup başı. Gaz pedalı konusuna gelirsek, ben gaz potansiyometresini servise sordum fakat tek satılmadığını direkt olarak gaz pedalının üstünde geldiğini söylediler. Gaz Pedalına 20 bin TL kutup başına 4 bin TL dediler, gaz pedalını komple değiştirmek benim için tatsız olabilir, 20 bin tl verecek durumda değilim açıkcası. Fakat APP sensörünü tek başına alabilirsem servisten değiştirip deneyeceğim veya çıkma parça olarak alabilirim. Fakat benim anlamadığım şey şu, bu arızaların hepsi bazen tamamen siliniyor ve araç normale dönüyor. Bazen hepsi yanıyor ve araç aptallaşıyor. Tüm beyine sinyal gönderen bir kablonun arızalı olma ihtimali yüzde kaç sizce? Teşekkürler.