-
Honda jazz 2004 1.4 es otomatik
Gönderen CEMİL BALCI , Nisan 9, 2025 20:18Motor soğukken gaza yüklenince hareket halinde tırıltı sesi geliyor. Isınınca ses azalıyor. Bu CVT şanzıman çelik kayış mı zincirli mi bilgisi olan var ise cevap bekliyorum.
CEMİL BALCI Yanıtladı 2 Hafta, 3 Gün önce 2 Üye · 2 Yanıt -
2 Yanıt
-
2004 model Honda Jazz 1.4 ES otomatik araçta, CVT (Sürekli Değişken Şanzıman) bulunur ve bu şanzıman çelik kayış (steel belt) sistemiyle çalışır, zincirli değildir.
Soğukken Gaza Yüklenince Gelen Tırıltı Sesi
Soğuk motorda gaza basıldığında ve araç hareket halindeyken gelen tırıltı sesi, ısınınca azalmasıyla birlikte şu olasılıklar öne çıkar:
🔧 Olası Nedenler:
1. Volant Dişlisi Sorunu-
Otomatik şanzımanlı araçlarda volan yerine kullanılan volant dişlisi, motor ile şanzımanı birbirine bağlar.
-
Eğilme, çatlama ya da bağlantı cıvatalarında gevşeme olursa:
-
D konumuna geçildiğinde (motor yük altındayken) tırıltı veya metalik ses çıkarabilir.
-
Soğukken daha belirgin, ısınınca genleşmeden dolayı daha az hissedilir hale gelebilir.
-
P veya N konumlarında genellikle ses duyulmaz.
-
2. Egzoz Sacı veya Isı Kalkanı Gevşemesi
-
Soğukken metaller daha sert ve büzüşmüş olduğu için boşluklar oluşur ve titreşimle ses yapabilir.
-
Isınınca genleşerek sıkışır ve ses azalır.
3. Motor Takozları (Kulakları)
-
Aşınmış motor takozları motorun titremesini absorbe edemez.
-
Özellikle D konumunda ya da ilk kalkışta motor öne doğru eğildiğinde tırıltı veya titreşim sesi oluşturabilir.
4. Triger Zinciri veya Gergi Mekanizması
-
Bu araçta triger zinciri vardır (kayış değil).
-
Gergi zayıflığı varsa soğukken ses yapabilir. Isınınca zincir ve gergi sistemi genleşerek ses azalabilir.
5. CVT Şanzıman Bileşenleri
-
CVT içinde kasnak, rulman veya kayışla ilgili sorun varsa soğukken daha belirgin uğultu ya da anormal ses oluşabilir.
-
Ancak bu genelde tırıltıdan ziyade “vınlama” veya “uğultu” şeklindedir.
🔍 Ne Yapılmalı?
-
Volant dişlisi görsel olarak kontrol edilmeli (çatlak, eğilme veya civata gevşemesi varsa netleşir).
-
Motor takozları el veya kriko ile kontrol edilerek yumuşama/çatlama aranmalı.
-
Egzoz sacı ve ısı kalkanları titreşime karşı kontrol edilmeli.
-
CVT şanzıman yağı seviyesi ve kalitesi incelenmeli (yanlış yağ kullanımı da ses yapabilir).
-
Sesin yalnızca D konumunda olup olmadığı test edilmeli (P ve R’de var mı?).
İstersen sesin bir videosunu gönderirsen, daha net ve yönlendirici analiz yapabilirim.
-
-
Bilgilendirme için teşekkürler. Gerekli kontrolleri yapıp tekrardan yazarım
Cevap vermek için giriş yapın.