-
Merhaba, Honda otomobillerin Türkiye’de ki modellerinde tekerlerde doğrudan sensör bulunmuyor. ABS sensörleri teker tur sayısına göre farklılık olduğunda TPMS uyarı lambasını yakar ve hangi tekerde problemin olduğunu göstermez, lastik basınçlarını kontrol ederek hangi tekerde problem olduğunu bulabilirsiniz. Sistemin bazı avantajları ve dezavantajları var.
Avantajları
Lastik değiştirildiğinde sensörlere zarar gelme ihtimali olmaz.Pili bittiğinde sensörleri değiştirmek zorunda kalmazsınız, baya maliyetli oluyor genelde.
Dezavantajları
Eğer ilk harekette lastik inikse uyarı vermez, aracın hareket edip tekerlerin tur farkı olması lazımki lastik inik uyarı sistemi yansın.
Hangi lastiğin inik veya yüksek olduğunu göstermez.
gibi avantajlara ve dezavantajlara sahiptir.